2008. június 8., vasárnap

Jókor jut eszembe elkezdeni...

Most írhatom a kisregényt arról, miért is volt olyan fontos, hogy fogszabályoztassam magam százezrekért 20 évesen, meg hogy miért színes gumis fém és nem porcelán, satöbbi... De ezek úgyis kiderülnek mindjárt.

6 éves korom óta fogszabályzón éltem, 14 évesen Hollywoodba is elvihettek volna a fogsorommal, annyira jól sikerült az orvosom keze munkája és persze az én kitartásom párosítása. (a két dolog, aminél többre-kevesebbre nincs szükség, ez pontosan elég a sikerhez fogbirizgálásban) Éveken át hordtam büszkén a mosolyomat, mígnem...

...17 évesen elkezdtem szájsebészetre járni, mert kinőttek illetve éppen nem nőttek ki bölcsességfogaim. Erre figyelj oda, mert el tudnak rontani többéves fogszabályzási munkát.

Akkor kell kivenni bölcsességfogat, ha nem bújik ki, ha tasak van mellette, vagy ha túllóg a többin. Na nekem ez mind megvolt, és tudtam, hogy már eléggé szétnyomták a nagyfiúk az első fogaimat, úgyhogy mindenkit kidobáltunk, aki nem kellett. Érzésre akkor kezdett nem rendben lenni a dolog, mikor elkezdte a nyelvemet karistolni a bal alsó egyesem, a bal felső egyeske pedig befelé kezdett vándorolni az egyik oldalával és nagyon szabálytalanra kopott le az éle.

Röviden ennyit az előzményekről, nálam a bölcsességfogak kavartak be az előzőleg tökéletes fogszabályzásomba. Mesélek később arról is, hogy hol mit tudtam intézni és milyen tapasztalattal, de akkor most már térjünk a lényegre, vagyis a péntekre!

Pénteken elmentem a rendelőbe feltetetni életem első ragasztott, állandó fogszabályzóját. Régi orvosom előkészített lelkileg, megegyeztünk, hogy fém lesz, hogy milyen színű gumit kérek, meg hogy milyen mintában, aztán fekvés, kapirgálás-matatás (brekettek ragasztása), UV-fény, szóval eddig minden simán ment.

Utána jött egy kis feszegetés, hogy felmenjen a gyűrű a nagyobb fogaimra, ami nem sikerült. Szeparációt kellett csinálni, mert teljesen egymáshoz simulnak a fogaim. Ez kis fém ékeket jelent pár napra a fogak közé, és ennél volt az, hogy majdnem elájultam, tulajdonképpen ez fájt a legjobban, semmi más különöset nem éreztem, a nyomást, szorítást sem.

Ezután felhelyezte az ívet és a végét hagyta kikandikálni, mert szerdára tágul ki annyira a fogak közti rés, hogy be tudja fejezni a felső fogsoromat.

Az alsó majd később jön, úgy láttam, kb. 2-3 hónap van hátra. Szép kis munka lesz, de ha van fogszabályzód vagy csak lesz/kellene, maradj velem, minden praktikáról és lépésről beszámolok ebben a blogban, hogy Te is merd vállalni ezt a szépészeti és egészségügyi beavatkozást és jól is érezd magad!

Nemsokára mutatok képet, mennyit javult a helyzet a számban, mióta fenn van a szerkezet. Elképesztő, mennyit tud javítani ez a masina a mosolyon, úgy látszik, imádom :)

Várlak vissza friss hírekkel hamarosan!
Rita

1 megjegyzés:

nush. írta...

Szia! Ma kaptam meg az állandó fogszabályzóm, és ahogy hazaértem, leesett két brekettem, anélkül, hogy bármit tettem volna. Mit egyek az első napokban, és hogy, ha ilyen érzékenyek a breketteim?